Povinně zveřejňované informace

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.


1. Název

Obec Hořešovice
zastupitelstvo obce

2. Kontaktní spojení

Hořešovice 97
273 74 Klobuky
telefon: 312 57 95 31
email: obec.horesovice@seznam.cz
web: www.horesovice.cz
Úřední hodiny: Středa: 18-20 hodin
IČ : 00234371
DIČ : CZ00234371
Bankovní spojení : 10521141/0100


3. Dokumenty

dokumenty z úřední desky


4. Žádosti o informace

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána písemně nebo ústně


Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
    • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává :                          

ústně, na obecním úřadě v úředních hodinách, pokud je žádost podána ústně, zástupce OÚ, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení, se neprovádí písemný záznam.

písemně, písemná žádost musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena
    • jaká konkrétní informace je požadována
    • kdo žádost podává
    • datum, podpis.

Lhůty pro vyřízení žádostí

      Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti – do 15ti dní s možností prodloužení na 25 dní. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§14odst.5, § 20 odst.3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu , žádost je odložena a tato  skutečnost je žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b)zákona) -do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulována příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění do 7 dnů od podání.


Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
    • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může žadatel podat odvolání, a to nejpozději do
    • 15 dnů od jeho doručení

Odvolání

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
    • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a adresa žadatele

Formuláře


Žádosti o informace a odpovědi OÚ Hořešovice


5. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.