Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
1. Název
Obec Hořešovice
zastupitelstvo obce
2. Kontaktní spojení
Hořešovice 97
273 74 Klobuky
telefon: 312 57 95 31
email: obec@horesovice.cz
web: www.horesovice.cz
Úřední hodiny: Středa: 18-20 hodin
IČ : 00234371
DIČ : CZ00234371
Bankovní spojení : 10521141/0100
3. Dokumenty
4. Žádosti o informace
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána písemně nebo ústně
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli
státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
- Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává :
ústně, na obecním úřadě v úředních hodinách, pokud je žádost podána ústně, zástupce OÚ, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení, se neprovádí písemný záznam.
písemně, písemná žádost musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena
- jaká konkrétní informace je požadována
- kdo žádost podává
- datum, podpis.
Lhůty pro vyřízení žádostí
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti – do 15ti dní s možností prodloužení na 25 dní. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§14odst.5, § 20 odst.3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu , žádost je odložena a tato skutečnost je žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b)zákona) -do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulována příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění do 7 dnů od podání.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
- pokud
povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom
ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních
rukou žadatele
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může žadatel podat odvolání, a to nejpozději do
- 15 dnů od jeho doručení
Odvolání
- odvolání
se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a adresa žadatele